Avem un rau, cum procedam? Dambovita dezmostenita.

Ca orice capitala europeana, Bucurestiul s-a procopsit cu un rau. Mare napasta a cazut pe capul nostru, nu putea Dumnezeu sa ne dea pogoane de pamant intinse ca in palma pe care sa le asfaltam si pe care sa ne inghesuim blocati in trafic? Nu! Ne-a dat un rau ce intotdeauna ne-a creat numai probleme. Pana la “sistematizare” putea si era plini de tigani ce-si spalau caii in el, dupa aia a venit sistematizarea lui Ceausescu si marele deranj al cosmetizarii Dambovitei, azi pe malul ei rasare o minunatie de constructie cu doua turnuri numai bune sa te lovesti cu deltaplanul in ele ( vorba aceea tara de c… atentate de c…).
Poate sunt nebun, dar intotdeauna am vazut rauletul asta amarat ca un loc inca virgin unde la un moment dat un primar destept ar putea sa dezvolte zona de carciumi a Bucurestiului. Imi imaginam vara pontoane cu restaurante mici si dese, imi imaginam parterurile cladirilor de langa Dambovita, restaurante si bistrouri cochete cu vedere la apa, imi imaginam in zona Grozavesti kioscuri cu cafea calda si croissante unde dimineata cei impatimiti de alergat sa isi traga sufletul si sa ia micul dejun.
Se pare insa ca pe apa plictisitoare a incomodului rau, va rasari umbra unui mare mall plin de fast food-uri si fete in treninguri cu sclipici, mall ce nu va face altceva decat va sublinia miicimea si inutilitatea acestei ape. Daca mai exista o sansa ca fiica mea (care acum are cinci ani) sa iasa cu colegii de facultate la bistrourile de pe Dambovita as prefera sa o exploateze la maximum. Asadar pentru cei ce au urechi sa auda, pentru cei ce nu sunt delasatori si prosti, pentru cei ce inca mai lacrimeaza dupa hipodrom urmati chemarea :
http://stop-dimbovita-center.blogspot.com/2009/02/dezbatere-publica-puz-dambovita-center.html

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.7.2_963]
Rating: +1 (from 1 vote)
  1. Radu’s avatar

    Aveam senzatia ca lipseste ceva, dar cred ca mi-am dat seama: lipsesc submarinele…

    UN:F [1.7.2_963]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.7.2_963]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  2. LEONTE’s avatar

    E putin mai rau decat ma asteptam…. gondole?????, vase englezesti si de pirati???? Uite ca pe langa doua turnuri gemene ne vom alege cu un intreaga combinatie Las Vegas – Disneyland. Cred ca Vadim ar trebui sa intre in scena sa combata aceast cosmopolism si sa propuna plute de pe Bistrita…
    In Romania firme cu un inalt standard de estetica si urbanism ( MKS ELEctronik) se implica in schitarea personalitatii unui oras pe care, culmea, nici macar nu il inteleg.

    UN:F [1.7.2_963]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.7.2_963]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  3. Radu’s avatar

    Uite ca unii incearca…sa nu fie prea kitchos.

    “Experţii de la Administraţia Apelor Române şi-au dat marţi acordul de principiu în ceea ce priveşte amplasarea gondolelor pe Dâmboviţa, ne-a declarat viceprimarul Capitalei, Robert Ionescu.
    Proiectul de lansare a gondolelor pe Dâmboviţa şi a unor vase cu pânze, ancorate pe lacurile Capitalei, este propunerea firmei MKS Electronik, care poartă acum discuţii cu autorităţile locale. Aceasta vrea să aducă pe lacuri 15 nave, reproduceri fidele ale celor de epocă din secolele XVI-XVIII, iar pe Dâmboviţa, gondole cu vâsle şi pontoane.
    Potrivit reprezentantului firmei MKS Electronik, Gabriel Radu Salom, proiectul se vrea a fi un parteneriat public privat, în care societatea va pune la dispoziţie toată logistica, iar primăria – spaţiul, adică apele. Publicitate
    “Vom amplasa 15 nave de epocă cu specific, adică vor fi nave vechi spaniole, englezeşti, franceze şi chiar de piraţi. Totodată, pe fiecare navă vor fi construite restaurante care unde se va servi mâncare în funcţie de specificul navei. Adică pe nava grecească se va servi tzatziki sau alte mâncăruri specifice grecilor. Şi personalul care va servi mâncarea va fi îmbracat cu haine în ton cu specificul navei”, ne-a explicat Salom.
    În ceea ce priveşte gondolele, acestea nu vor fi manevrate cu băţul clasic. Ele vor fi împinse de vâsle şi nu vor avea la cârmă câte un gondolier, pentru că “este mai sigur ca acestea să fie manevrate cu două vâsle”, după cum susţine reprezentantul firmei. Gondolele vor circula pe diverse tronsoane ale râului, astfel că din cei 22 de kilometri canalizaţi ai Dâmboviţei, iniţiatorii îşi propun să folosească doar 15. Atât navele, cât şi gondolele vor fi comandate de firmă în Olanda. Construirea unei nave care reproduce fidel o navă din secolul XVII costă între 700.000 şi 800.000 de euro, în timp ce preţul unei gondole este de câteva mii de euro.
    “Săptămâna viitoare vom avea o întâlnire cu mai mulţi experţi şi vom discuta concret câte şi pe ce tronsoane vor circula. În ceea ce priveşte banii care se vor colecta din această activitate, municipalitatea va câştiga din taxele percepute, plus dintr-o redevenţă care va fi stabilită cu acordul ambelor părţi”, ne-a explicat Robert Ionescu. În plus, malurile râului Dâmboviţa ar urma să fie îmbrăcate cu panouri solare care vor fi gravate cu flori, iar noaptea florile vor fi luminate.”

    UN:F [1.7.2_963]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.7.2_963]
    Rating: +1 (from 1 vote)